Η «μάχη της σημαίας» μαίνεται στον Πειραιά
αλλά και σε κάθε γωνιά του κόσμου όπου υπάρχουν ναυτιλιακά γραφεία
ελληνικών συμφερόντων από τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο έως την Άπω
Ανατολή. Στόχος είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων πλοίων από τα
3.760 που ανήκουν σε Έλληνες αφού αυτό σημαίνει αυτόματα μεγάλα έσοδα
και δύναμη, πολιτική και οικονομική στα παγκόσμια ναυτιλιακά forum.
Το νομικό πλαίσιο που υπάρχει στην Ελλάδα για τη νηολόγηση ενός πλοίου ναι μεν απλουστεύεται, όμως έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να αυξήσει τη δύναμή του.
Την ίδια ώρα όμως, ανταγωνιστικές σημαίες, μικρότερης δυναμικότητας, ανοίγουν γραφεία στον Πειραιά, προσεγγίζουν τους Έλληνες πλοιοκτήτες εφοπλιστές και τους προσφέρουν γρήγορες διαδικασίες, χαμηλότερα τέλη από τα ελληνικά αλλά και σχεδόν ελεύθερη επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ναυτολογούν ναυτικούς από όποια κράτη μειώνοντας το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου και κάνοντάς το πιο ανταγωνιστικό.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Lloyd’s Register-Fairplay και το Κομίτι μείωση υπάρχει και στον υπό ελληνική σημαία στόλο που αριθμεί πλέον 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκ. τόνων το 2012 από 917 το 2011 χωρητικότητας 79,7 εκ. τόνων και 969 80,5 εκ. τόνων το 2010. Στα στοιχεία για το 12 περιλαμβάνονται και 85 υπό ναυπήγηση πλοία.
Όσο αφορά τα νηολόγια, η ελληνική σημαία έχασε τα περισσότερα πλοία ελληνικών συμφερόντων, 55 στον αριθμό, και ακολουθεί ο Παναμάς με 33, η Κύπρος με 23, Άγ.Βικέντιος 14. Αύξηση παρουσίασαν η σημαία της Λιβερίας με 38 πλοία, τα Μarshall Islands με 15, το Χονγκ Κόνγκ με 11 οι Μπαχάμες με 7 και η Μάλτα με πέντε. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε 40 σημαίες συνολικά έναντι 47 σημαιών το 2010. Το ελληνικό νηολόγιο, παρ’ όλα αυτά παραμένει πρώτο στα προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκ. τόνων και ακολουθεί η Λιβερία με 630 πλοία 45,8 εκ. τόνων, η Μάλτα με 523 πλοία χωρητικότητας 36,1 εκ,. τόνων, τα Marshall islands με 491 πλοία 35,8 εκ. τόνων , ο Παναμάς με 408 πλοία χωρητικότητας 22,6 εκ. τόνων , οι Μπαχάμες με 293 πλοία, 16,2 εκ. τόνων και Κύπρος με 235 πλοία 15 εκ. τόνων. Ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων μειώθηκε κατά 88 και έφθασε τα 3.760 ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε και άγγιξε τα 264,054 εκατομμύρια τόνους αυξημένη κατά 2,3 εκατομμύρια. Στα στοιχεία υπολογίζονται και 437 υπό ναυπήγηση πλοία.
ΠΗΓΗ: marinews.gr
Το νομικό πλαίσιο που υπάρχει στην Ελλάδα για τη νηολόγηση ενός πλοίου ναι μεν απλουστεύεται, όμως έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να αυξήσει τη δύναμή του.
Την ίδια ώρα όμως, ανταγωνιστικές σημαίες, μικρότερης δυναμικότητας, ανοίγουν γραφεία στον Πειραιά, προσεγγίζουν τους Έλληνες πλοιοκτήτες εφοπλιστές και τους προσφέρουν γρήγορες διαδικασίες, χαμηλότερα τέλη από τα ελληνικά αλλά και σχεδόν ελεύθερη επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ναυτολογούν ναυτικούς από όποια κράτη μειώνοντας το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου και κάνοντάς το πιο ανταγωνιστικό.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Lloyd’s Register-Fairplay και το Κομίτι μείωση υπάρχει και στον υπό ελληνική σημαία στόλο που αριθμεί πλέον 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκ. τόνων το 2012 από 917 το 2011 χωρητικότητας 79,7 εκ. τόνων και 969 80,5 εκ. τόνων το 2010. Στα στοιχεία για το 12 περιλαμβάνονται και 85 υπό ναυπήγηση πλοία.
Όσο αφορά τα νηολόγια, η ελληνική σημαία έχασε τα περισσότερα πλοία ελληνικών συμφερόντων, 55 στον αριθμό, και ακολουθεί ο Παναμάς με 33, η Κύπρος με 23, Άγ.Βικέντιος 14. Αύξηση παρουσίασαν η σημαία της Λιβερίας με 38 πλοία, τα Μarshall Islands με 15, το Χονγκ Κόνγκ με 11 οι Μπαχάμες με 7 και η Μάλτα με πέντε. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε 40 σημαίες συνολικά έναντι 47 σημαιών το 2010. Το ελληνικό νηολόγιο, παρ’ όλα αυτά παραμένει πρώτο στα προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκ. τόνων και ακολουθεί η Λιβερία με 630 πλοία 45,8 εκ. τόνων, η Μάλτα με 523 πλοία χωρητικότητας 36,1 εκ,. τόνων, τα Marshall islands με 491 πλοία 35,8 εκ. τόνων , ο Παναμάς με 408 πλοία χωρητικότητας 22,6 εκ. τόνων , οι Μπαχάμες με 293 πλοία, 16,2 εκ. τόνων και Κύπρος με 235 πλοία 15 εκ. τόνων. Ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων μειώθηκε κατά 88 και έφθασε τα 3.760 ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε και άγγιξε τα 264,054 εκατομμύρια τόνους αυξημένη κατά 2,3 εκατομμύρια. Στα στοιχεία υπολογίζονται και 437 υπό ναυπήγηση πλοία.
ΠΗΓΗ: marinews.gr