Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου 2012

ΣΤΡΟΦΗ ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ LNG ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

Οι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αφού διαπίστωσαν πως πέρασε οριστικά η εποχή των υψηλών ναύλων για τα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια στράφηκαν στη μεταφορά υγροποιημένου αερίου. Το τελευταίο διάστημα παρουσιάζεται αυξανόμενη ζήτηση για τη μεταφορά φορτίων υγροποιημένου αερίου από χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Βρετανία με αποτέλεσμα από το καλοκαίρι οι ημερήσιοι ναύλοι να έχουν εκτοξευθεί κατά 60.000 δολάρια για τα πλοία LNG. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ τον Ιούνιο ένα LNG εξασφάλιζε ναύλους με 110.000 δολάρια την μέρα, πριν από λίγες μέρες έσπασε και το φράγμα των 150.000 δολαρίων. Μάλιστα υπάρχουν εκτιμήσεις ότι το 2012 οι ναύλοι θα φθάσουν στα επίπεδα των 200.000 δολαρίων τη μέρα. Η απόσταση που χωρίζει πλέον αυτά τα πλοία από την υπόλοιπη αγορά των τάνκερ είναι τεράστια, χαρακτηριστικά ένα Vlcc Tanker μεγαλύτερο των 200.000 τόνων, σήμερα βρίσκει απασχόληση με 20.000 δολάρια τη μέρα και εκτιμάται ότι τέτοιες τιμές θα διατηρηθούν τουλάχιστον για τους επόμενους 12 με 18 μήνες. Το 2011 έγινε σε παγκόσμιο επίπεδο ρεκόρ επενδύσεων για την κατασκευή νέων LNG. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 53 παραγγελίες πλοίων εκ των οποίων οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν τα 24 επενδύοντας, περί τα 3,5 δις δολάρια. Την "πρωτιά" στις παραγγελίες έχει η Maran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση με επτά LNG συνολικής αξίας 1,4 δις δολαρίων, ενώ ακολουθεί η GasLog του Πήτερ Λιβανού με πέντε LNG αξίας περί του 1 δις δολαρίων και η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου με τέσσερα LNG συνολικής αξίας 800 εκατ δολαρίων.