Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή
συνεδρίασή της αποφάσισε την συμμετοχή της στην εργατική Πρωτομαγιά 2013
με 24ωρη Πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες
πλοίων την Μ. Τετάρτη 1 Μαΐου 2013, με έναρξη την 00.01 και λήξη την
24.00 ώρα.
Η παραπάνω απεργία εντάσσεται στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων της ανώτατης συνδικαλιστικής οργάνωσης των Ελλήνων ναυτεργατών, της ΠΝΟ, στον αγώνα της κατά του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Περί ανασυγκρότησης του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», που ψηφίσθηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή.
Το ναυτοκτόνο αυτό πολυνομοσχέδιο, που η Διοίκηση της ΠΝΟ το έχει χαρακτηρίσει ταφόπλακα των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών, αποτυπώνει τις γνωστές μνημονιακές πολιτικές, που εφαρμόζονται στη χώρα μας από το Μάιο του 2010, ισοπεδώνοντας το θεσμικό πλαίσιο, που ισχύει σήμερα (οργανικές συνθέσεις των πλοίων, δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα κλπ),
Ειδικότερα, διευρύνεται η καταστρατήγηση των ισχυουσών διατάξεων για τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων για Ε/Γ ή Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, που μέχρι σήμερα πραγματοποιούνταν με Προεδρικά Διατάγματα, ενώ τώρα θα διαμορφώνονται με Υπουργικές Αποφάσεις μεμονωμένα για κάθε πλοίο και με βάση τον απαιτούμενο αριθμό των ναυτικών για τη στελέχωση των σωστικών μέσων και όχι ανάλογα με τους κόρους, την ιπποδύναμη, τις κλίνες ή τους επιβάτες, όπως ισχύει σήμερα.
Επίσης, καταργείται το ισχύον σήμερα όριο ηλικίας των 35 ετών στην Ακτοπλοΐα για την δρομολόγηση ή την αποδρομολόγηση των πλοίων αυτών, ενώ παράλληλα απελευθερώνονται ακόμα παραπέρα οι προϋποθέσεις παραλαβής επιβατών από τα τουριστικά πλοία, που έχουν δικαίωμα περιηγήσεων από ενδιάμεσους ελληνικούς λιμένες, αφού πλέον καταργείται η προϋπόθεση των επιβατών- περιηγητών κατά ομάδες.
Ακόμη, επέρχεται ευθεία καταστρατήγηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους φύλακες παροπλισμένων πλοίων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται κατοχύρωση ότι και οι αποδοχές και οι όροι εργασίας όσων θα προσλαμβάνονται σαν φύλακες θα πρέπει να είναι οι ίδιες, όπως και των εν ενεργεία ναυτικών με τελικό αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας ενεργών ναυτικών.
Δραστική μείωση στις συνθέσεις Γενικών Υπηρεσιών Ακτοπλοϊκών πλοίων στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου κατά το ήμισυ και πλέον, εκείνων που μέχρι σήμερα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (Π.Δ. 177/74) συντελείται με το πολυνομοσχέδιο (προσωπικό οικονομικών υπηρεσιών, προσωπικό τροφοδοσίας, προσωπικό ενδιαιτημάτων και προσωπικό μαγειρείων).
Αμείλικτο χτύπημα του δικαιώματος της απεργίας αποτελεί η «πρωτοτυπία» του πολυνομοσχεδίου, μια και επιχειρείται δια της πλαγίας οδού ευθεία καταστρατήγηση του δικαιώματος αυτού, με την υπό σύσταση στο ΥΝΑ ειδική Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων.
Εξ άλλου, ο στραγγαλισμός των δικαιωμάτων των ναυτεργατών φτάνει μέχρι του σημείου να καταργείται η ισχύουσα δεκάμηνη δρομολόγηση των συμβατικών πλοίων και η επτάμηνη των ταχυπλόων, που προβλεπόταν με βάση τις κείμενες διατάξεις, καθώς επίσης και οι προϋποθέσεις εκτέλεσης των ενδομεταφορών για την αντικατάσταση των δρομολογημένων πλοίων και την διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι 45 ημέρες.
Τέλος, με βάση ρυθμίσεις άλλου άρθρου του πολυνομοσχεδίου, απελευθερώνονται οι περιηγητικοί πλόες πλοίων και παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς επιβατών και σε τουριστικά περιηγητικά πλοία με σημαία τρίτων χωρών.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
• Αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών
• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, που εξακολουθεί να καθυστερείται
• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Η συμμετοχή της ΠΝΟ στην εργατική Πρωτομαγιά σηματοδοτεί την συνέχιση με εντονότερους ρυθμούς των απεργιακών κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας, που άρχισαν στις αρχές του χρόνου, στα πλαίσια του δυσμενούς κλίματος των Μνημονίων και των Εφαρμοστικών Νόμων, που έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους, με τελικό στόχο την επίτευξη του αυτονόητου, δηλ. την προάσπιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματός τους για εργασία και τον σεβασμό που δικαιούνται και απαιτούν δικαιολογημένα από την Πολιτεία οι απόμαχοι του κύματος, οι οποίοι τόσο βάρβαρα και ανελέητα πλήττονται από τις πολιτικές της Κυβέρνησης.
Η παραπάνω απεργία εντάσσεται στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων της ανώτατης συνδικαλιστικής οργάνωσης των Ελλήνων ναυτεργατών, της ΠΝΟ, στον αγώνα της κατά του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Περί ανασυγκρότησης του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», που ψηφίσθηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή.
Το ναυτοκτόνο αυτό πολυνομοσχέδιο, που η Διοίκηση της ΠΝΟ το έχει χαρακτηρίσει ταφόπλακα των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών, αποτυπώνει τις γνωστές μνημονιακές πολιτικές, που εφαρμόζονται στη χώρα μας από το Μάιο του 2010, ισοπεδώνοντας το θεσμικό πλαίσιο, που ισχύει σήμερα (οργανικές συνθέσεις των πλοίων, δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα κλπ),
Ειδικότερα, διευρύνεται η καταστρατήγηση των ισχυουσών διατάξεων για τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων για Ε/Γ ή Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, που μέχρι σήμερα πραγματοποιούνταν με Προεδρικά Διατάγματα, ενώ τώρα θα διαμορφώνονται με Υπουργικές Αποφάσεις μεμονωμένα για κάθε πλοίο και με βάση τον απαιτούμενο αριθμό των ναυτικών για τη στελέχωση των σωστικών μέσων και όχι ανάλογα με τους κόρους, την ιπποδύναμη, τις κλίνες ή τους επιβάτες, όπως ισχύει σήμερα.
Επίσης, καταργείται το ισχύον σήμερα όριο ηλικίας των 35 ετών στην Ακτοπλοΐα για την δρομολόγηση ή την αποδρομολόγηση των πλοίων αυτών, ενώ παράλληλα απελευθερώνονται ακόμα παραπέρα οι προϋποθέσεις παραλαβής επιβατών από τα τουριστικά πλοία, που έχουν δικαίωμα περιηγήσεων από ενδιάμεσους ελληνικούς λιμένες, αφού πλέον καταργείται η προϋπόθεση των επιβατών- περιηγητών κατά ομάδες.
Ακόμη, επέρχεται ευθεία καταστρατήγηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους φύλακες παροπλισμένων πλοίων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται κατοχύρωση ότι και οι αποδοχές και οι όροι εργασίας όσων θα προσλαμβάνονται σαν φύλακες θα πρέπει να είναι οι ίδιες, όπως και των εν ενεργεία ναυτικών με τελικό αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας ενεργών ναυτικών.
Δραστική μείωση στις συνθέσεις Γενικών Υπηρεσιών Ακτοπλοϊκών πλοίων στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου κατά το ήμισυ και πλέον, εκείνων που μέχρι σήμερα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (Π.Δ. 177/74) συντελείται με το πολυνομοσχέδιο (προσωπικό οικονομικών υπηρεσιών, προσωπικό τροφοδοσίας, προσωπικό ενδιαιτημάτων και προσωπικό μαγειρείων).
Αμείλικτο χτύπημα του δικαιώματος της απεργίας αποτελεί η «πρωτοτυπία» του πολυνομοσχεδίου, μια και επιχειρείται δια της πλαγίας οδού ευθεία καταστρατήγηση του δικαιώματος αυτού, με την υπό σύσταση στο ΥΝΑ ειδική Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων.
Εξ άλλου, ο στραγγαλισμός των δικαιωμάτων των ναυτεργατών φτάνει μέχρι του σημείου να καταργείται η ισχύουσα δεκάμηνη δρομολόγηση των συμβατικών πλοίων και η επτάμηνη των ταχυπλόων, που προβλεπόταν με βάση τις κείμενες διατάξεις, καθώς επίσης και οι προϋποθέσεις εκτέλεσης των ενδομεταφορών για την αντικατάσταση των δρομολογημένων πλοίων και την διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι 45 ημέρες.
Τέλος, με βάση ρυθμίσεις άλλου άρθρου του πολυνομοσχεδίου, απελευθερώνονται οι περιηγητικοί πλόες πλοίων και παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς επιβατών και σε τουριστικά περιηγητικά πλοία με σημαία τρίτων χωρών.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
• Αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών
• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, που εξακολουθεί να καθυστερείται
• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Η συμμετοχή της ΠΝΟ στην εργατική Πρωτομαγιά σηματοδοτεί την συνέχιση με εντονότερους ρυθμούς των απεργιακών κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας, που άρχισαν στις αρχές του χρόνου, στα πλαίσια του δυσμενούς κλίματος των Μνημονίων και των Εφαρμοστικών Νόμων, που έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους, με τελικό στόχο την επίτευξη του αυτονόητου, δηλ. την προάσπιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματός τους για εργασία και τον σεβασμό που δικαιούνται και απαιτούν δικαιολογημένα από την Πολιτεία οι απόμαχοι του κύματος, οι οποίοι τόσο βάρβαρα και ανελέητα πλήττονται από τις πολιτικές της Κυβέρνησης.