Οι Έλληνες εφοπλιστές, εκμεταλλευόμενοι τη πτωτική τάση των τιμών στα ναυπηγεία, πραγματοποίησαν νέες παραγγελίες πλοίων. Τρεις από τους μεγαλύτερους Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακούς ομίλους, ο όμιλος Αγγελικούση, ο όμιλος Βαφειά και ο Όμιλος Λογοθέτη, έκαναν παραγγελίες 12 νεότευκτων πλοίων από την αρχή του έτους. Αναλυτικότερα, η Maran Gas του Ομίλου
Αγγελικούση παρήγγειλε δύο ακόμη πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ναυπηγεία Daewoo της Κορέας. Πρόκειται για άσκηση
οψιόν που περιλαμβανόταν σε παλαιότερη παραγγελία. Η νέα παραγγελία
αφορά σε δύο LNG Carriers, μεταφορικής ικανότητας 159.800 κ.μ., αξίας
200 εκατ. δολ. το ένα. Ο όμιλος Αγγελικούση έχει υπό ναυπήγηση συνολικά 11 πλοία μεταφοράς LNG,
εκ των οποίων επτά στα ναυπηγεία της Daewoo και τέσσερα στην Hyundai Heavy Industries. Επίσης, εν λειτουργία έχει πέντε πλοία μεταφοράς LNG. Συνολικά, ο όμιλος Αγγελικούση ελέγχει ένα στόλο από 113 πλοία ξηρού φορτίου, δεξαμενοπλοίων και LNG Carriers. Ο όμιλος Βαφειά άρχισε να επενδύει από το υγροποιημένο φυσικό αέριο, στο υγραέριο (LPG). Ειδικότερα, ο όμιλος προχώρησε στην παραγγελία νέων πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG)
στα ναυπηγεία STX της Κορέας, μέσω της Brave Maritime. Πρόκειται για
τέσσερα πλοία μεταφοράς LPG. Τα δύο είναι μεταφορικής ικανότητας 5.000 κ.μ. και τα άλλα δυο 6.500
κ.μ. Η συνολική αξία κατασκευής και για τα τέσσερα πλοία φθάνει τα 100
εκατ. δολ. Η Brave Maritime έχει στο στόλο της δύο πλοία ξηρού φορτίου, ενώ ασκεί
και την τεχνική διαχείριση σε τέσσερα πλοία μεταφοράς LPG που ανήκουν
στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία του ομίλου Βαφειά,
τη StealthGas, όπως αναφέρει το Tradewinds. Συνολικά, ο όμιλος Βαφειά ελέγχει ένα στόλο 70 πλοίων (μεταφοράς υγραερίου, δεξαμενόπλοια και ξηρού φορτίου). Η ναυτιλιακή εταιρεία Lomar της Οικογένειας Λογοθέτη πραγματοποιεί δυναμική επιστροφή στα ναυπηγεία, καθώς ανακοίνωσε μία νέα παραγγελία κατασκευής έξι πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων από τα ναυπηγεία Guangzhou Wenchong της Νότιας
Κίνας. Η συμφωνία αυτή έρχεται ως συνέχεια μιας ακόμη που υπεγράφη το
περασμένο Φεβρουάριο με τα ναυπηγεία της Cosco για έξι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού
φορτίου. Ο στόλος της Lomar φθάνει τα 50 πλοία με τις νέες αυτές παραγγελίες. Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι μεταφορικής
ικανότητας 2.190 TEU και η παράδοσή τους αναμένεται να ξεκινήσει από τις
αρχές του 2014.