«Σωσίβιο» στην ΝΕΛ, αλλά με αντάλλαγμα, φαίνεται να ρίχνει η ΑΝΕΚ που, σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές της Ακτής Βασιλειάδη, αναλαμβάνει από την μυτιληνιώτικη ακτοπλοϊκή, κατόπιν μεταξύ τους συμφωνίας, την γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ και ανέβασμα Καβάλα. Δρομολογεί για το σκοπό αυτό το, ναυπήγησης του 1975, Ιεράπετρα το οποίο όμως δεν θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει τους πλόες πριν την επόμενη εβδομάδα αφού προέρχεται από το Πέραμα.
Δίνεται έτσι, τουλάχιστον για την ώρα λύση, στο πρόβλημα χιλιάδων κατοίκων, επισκεπτών και επαγγελματιών των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου 650 εκ των οποίων είδαν το τριήμερο το δρομολόγιο τους να ακυρώνεται μετά την απόφαση της ΝΕΛ να αποσύρει το πλοίο European Express, χωρίς να το αντικαταστήσει με το Θεόφιλος λόγω μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών ετήσιας επιθεώρησής του. Και άλλοι 650 υπολογίζεται ότι είναι εκείνοι που δεν θα εξυπηρετηθούν μέχρι να αρχίσει να πιάνει λιμάνια το Ιεράπετρα αναφερουν αρμόδιοι παράγοντες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Κύκλοι της αγοράς συνδέουν όμως τα προβλήματα αυτά του Θεόφιλος όπως και άλλα παρόμοια στο πρόσφατο παρελθόν και με τα ζητήματα ρευστότητας της εταιρείας. Η NEΛ ως γνωστών αιτήθηκε την έγκριση σχεδίου εξυγίανσης και συμφωνίας με μέρος των πιστωτών της που όμως απορρίφθηκε προ εβδομάδος και τώρα προσφεύγει στο εφετείο.
Τα εν λόγο δρομολόγια στα οποία μπαίνει κατόπιν της σχετικής συμφωνίας των δυο ακτοπλοϊκών (που κοινοποίησαν στο υπουργείο γνωστοποιώντας έτσι ότι δικαιούχος των αποζημιώσεων για το δρομολόγιο είναι πλέον η ΑΝΕΚ) αποτελούν δρομολόγια γραμμών δημόσιας υπηρεσίας. Δηλαδή άγονες γραμμές και επιδοτούμενες. «Αποτελούν συμβάσεις φιλέτα αφού είναι παλαιού τύπου και ως εκ τούτου μακροχρόνιες εν αντίθεση με τις καινούργιες που ανανεώνονται συνέχεια», αναφέρουν στο Capital.gr παράγοντες της Ακτής Μιαούλη.
Σημειολογικά η εξέλιξη έχει και πρόσθετη βαρύτητα αφού το «σωσίβιο» πετά η ΑΝΕΚ και όχι η Minoan. Και αυτό διότι ο βασικός μέτοχος της ΑΝΕΚ είναι και βασικός μέτοχος της Hellenic Seaways και βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τον όμιλο Grimaldi που είναι και αυτός με τη σειρά του βασικός μέτοχος της Minoan και της Hellenic Seaways με αντικείμενο την διαχείριση και τον έλεγχο της Hellenic Seaways που ελέγχουν από κοινού.
Όμως η αγορά θεωρούσε ότι η ΝΕΛ ήταν «κοντύτερα» στην Minoan αφού προ μηνών σύναψε εμπορική συμφωνία για να λειτουργεί με το εμπορικό της δίκτυο ως πράκτοράς της στην Αδριατική. Και τώρα το γεγονός ότι είναι η ΑΝΕΚ που πήρε το δρομολόγιο βάζει σε σκέψεις όσους πίστευαν ότι μπορεί ο Grimaldi να διεκδικούσε μεγαλύτερα μερίδια στο Αιγαίο.
ΠΗΓΗ: Capital.gr
Δίνεται έτσι, τουλάχιστον για την ώρα λύση, στο πρόβλημα χιλιάδων κατοίκων, επισκεπτών και επαγγελματιών των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου 650 εκ των οποίων είδαν το τριήμερο το δρομολόγιο τους να ακυρώνεται μετά την απόφαση της ΝΕΛ να αποσύρει το πλοίο European Express, χωρίς να το αντικαταστήσει με το Θεόφιλος λόγω μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών ετήσιας επιθεώρησής του. Και άλλοι 650 υπολογίζεται ότι είναι εκείνοι που δεν θα εξυπηρετηθούν μέχρι να αρχίσει να πιάνει λιμάνια το Ιεράπετρα αναφερουν αρμόδιοι παράγοντες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Κύκλοι της αγοράς συνδέουν όμως τα προβλήματα αυτά του Θεόφιλος όπως και άλλα παρόμοια στο πρόσφατο παρελθόν και με τα ζητήματα ρευστότητας της εταιρείας. Η NEΛ ως γνωστών αιτήθηκε την έγκριση σχεδίου εξυγίανσης και συμφωνίας με μέρος των πιστωτών της που όμως απορρίφθηκε προ εβδομάδος και τώρα προσφεύγει στο εφετείο.
Τα εν λόγο δρομολόγια στα οποία μπαίνει κατόπιν της σχετικής συμφωνίας των δυο ακτοπλοϊκών (που κοινοποίησαν στο υπουργείο γνωστοποιώντας έτσι ότι δικαιούχος των αποζημιώσεων για το δρομολόγιο είναι πλέον η ΑΝΕΚ) αποτελούν δρομολόγια γραμμών δημόσιας υπηρεσίας. Δηλαδή άγονες γραμμές και επιδοτούμενες. «Αποτελούν συμβάσεις φιλέτα αφού είναι παλαιού τύπου και ως εκ τούτου μακροχρόνιες εν αντίθεση με τις καινούργιες που ανανεώνονται συνέχεια», αναφέρουν στο Capital.gr παράγοντες της Ακτής Μιαούλη.
Σημειολογικά η εξέλιξη έχει και πρόσθετη βαρύτητα αφού το «σωσίβιο» πετά η ΑΝΕΚ και όχι η Minoan. Και αυτό διότι ο βασικός μέτοχος της ΑΝΕΚ είναι και βασικός μέτοχος της Hellenic Seaways και βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τον όμιλο Grimaldi που είναι και αυτός με τη σειρά του βασικός μέτοχος της Minoan και της Hellenic Seaways με αντικείμενο την διαχείριση και τον έλεγχο της Hellenic Seaways που ελέγχουν από κοινού.
Όμως η αγορά θεωρούσε ότι η ΝΕΛ ήταν «κοντύτερα» στην Minoan αφού προ μηνών σύναψε εμπορική συμφωνία για να λειτουργεί με το εμπορικό της δίκτυο ως πράκτοράς της στην Αδριατική. Και τώρα το γεγονός ότι είναι η ΑΝΕΚ που πήρε το δρομολόγιο βάζει σε σκέψεις όσους πίστευαν ότι μπορεί ο Grimaldi να διεκδικούσε μεγαλύτερα μερίδια στο Αιγαίο.
ΠΗΓΗ: Capital.gr