Τρίτη 3 Απριλίου 2012

ΠΝΟ: ΝΕΑ 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ Μ.ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ Μ.ΤΕΤΑΡΤΗ 10-11/4/2012

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία κήρυξε νέα 48ωρη απεργία τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη 10 και 11 Απριλίου 2012, καθώς ζητά να αποσυρθούν όλες οι τροπολογίες για το ασφαλιστικό των ναυτεργατών και την υγειονομική τους περίθαλψη, προτείνοντας επανεξέταση μετά τις εκλογές. Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΝΟ αναφέρει:
Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε  την κήρυξη 48ωρης Πανελλαδικής απεργίας των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την Μ. Τρίτη 10 Απριλίου 2012 και από ώρα 00.01 και λήξη την Μ. Τετάρτη 11 Απριλίου 2012 και ώρα 24.00.

Η παραπάνω 48ωρη απεργία αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της προηγούμενης 48ωρης απεργίας της Ομοσπονδίας, που πραγματοποιήθηκε την 19-21 Μαρτίου 2012, μια και οι Έλληνες ναυτεργάτες συνεχίζουν να διαπιστώνουν μια ολομέτωπη επίθεση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, επίθεση που είναι μεθοδευμένη και συντονισμένη για την κατεδάφιση και αποσάθρωση των κατακτήσεών τους από την Κυβέρνηση.

Στο διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενη 48ωρη απεργία, η Κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση στη Βουλή δύο επαίσχυντα από κάθε άποψη σχέδια νόμων, το πρώτο που αφορά «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος  - Νέα Εταιρική Μορφή – Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση Θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις» και το δεύτερο «Κανονισμός Ασφάλισης ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και λοιπές διατάξεις».

Σε ό,τι αφορά το πρώτο, η ΠΝΟ από τις 30 Μαρτίου 2012 ήδη με εξαιρετικώς επείγον έγγραφό της προς την Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ζήτησε να αποσυρθεί η σχετική διάταξη του Σχεδίου Νόμου, με την οποία θα επιτρέπεται και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας να εκτελούν περιηγητικούς πλόες με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα, όπως δηλ. ισχύει και για πλοία υπό ελληνική σημαία ή άλλων κοινοτικών σημαιών.

Με το δεύτερο, ο Οίκος Ναύτου παύει υφιστάμενος, με τη γνωστή μορφή που λειτουργούσε μέχρι σήμερα και διχοτομείται με υπαγωγή μέρους αυτού στον νεοϊδρυθέντα ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχομένης προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, εν ενεργεία και συνταξιούχους, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και την κατάταλαιπώρησή τους. Απαίτηση της Διοίκησης της ΠΝΟ είναι η απόσυρση και αυτού του Σχεδίου Νόμου.

Η Διοίκηση της ΠΝΟ απαιτεί την άμεση απόσυρση των δύο παραπάνω Σχεδίων Νόμων.

Άλλα κυρίαρχα και πρώτης προτεραιότητας ζητήματα της Ομοσπονδίας που οδήγησαν την Διοίκηση της ΠΝΟ σε απεργιακή κινητοποίηση περιλαμβάνουν: Άμεση αντιμετώπιση της μάστιγας της ανεργίας. -Άμεση Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μη καταστρατήγησή τους και υπεράσπισή τους, αντιπαλεύοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Κυβέρνηση και την τρόικα για την κατάργησή τους -Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στο προ του Ν. 3845/2010 καθεστώς (αφορά το πρώτο Μνημόνιο) -Ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ. -Μη περικοπή συντάξεων, κυρίων και επικουρικών και λοιπών παροχών. -Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ και σε κάθε περίπτωση μη κατάργηση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.

Τονίζεται, για μια ακόμη φορά η αποφασιστικότητα των Ελλήνων ναυτεργατών να προασπίσουν τις εργασιακές και κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις τους από την επίθεση που εξακολουθεί να δέχεται με αλλεπάλληλες νομοθετικές προσβολές, που απειλούν άμεσα να τους εξαφανίσουν ως επαγγελματικό κλάδο, ο οποίος για χιλιάδες χρόνια πρόσφερε και εξακολουθεί να προσφέρει τον μόχθο του, τις θυσίες του και την συνεισφορά του στην οικονομία της χώρας, είτε βρίσκεται σε ενέργεια είτε είναι απόμαχος.