Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

MINOAN LINES: ΣΗΚΩΝΕΙ ΑΓΚΥΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΝΙΑ

Δρομολόγια για τη γραμμή των Χανίων προτίθεται να ζητήσει η Minoan Lines, καταθέτοντας εντός του Νοεμβρίου τη σχετική αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενώ την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της εταιρείας και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, επιτέθηκε για μία ακόμη φορά κατά των ανταγωνιστών του στις γραμμές της Αδριατικής και περιέγραψε με μελανά χρώματα την εικόνα της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Θα πρόκειται για την τρίτη προσπάθεια της Minoan Lines, θυγατρικής του ομίλου Grimaldi, να κατέβει στα Χανιά κόντρα στην ΑΝΕΚ, τη μοναδική εταιρεία που εξυπηρετεί τη γραμμή.
Οι άλλες δύο απόπειρες στο παρελθόν δεν τελεσφόρησαν, καθώς η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας δεν ενέκρινε το σχετικό αίτημα υποστηρίζοντας ότι η ηρακλειώτικη εταιρεία δεν είχε ακολουθήσει όλες τις νόμιμες διαδικασίες.
Αυτή τη φορά, όμως, η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών είναι αποφασισμένη να επιμείνει και να λάβει υπόψη της και το πνεύμα και το γράμμα του νόμου «αφαιρώντας» όλα τα επιχειρήματα κατά της δρομολόγησης των πλοίων της στη γραμμή των Χανίων που μπορεί να αντιτάξουν οι ανταγωνιστές της και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου.

Διεθνές συνέδριο

Η πρόθεση των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά έγινε γνωστή στο περιθώριο του διεθνούς συνεδρίου που διοργάνωσε και φέτος ο όμιλος Grimaldi. To 17th Euro-Med Convention «From Land to Sea» πραγματοποιήθηκε το διάστημα 24-27 Οκτωβρίου στο νησί Ischia, στον κόλπο της Νάπολης.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε μετά το συνέδριο, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, αναρωτήθηκε γιατί να μην είναι παρούσα στη γραμμή των Χανίων η Minoan Lines, μία εταιρεία με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, η οποία θα δρομολογήσει ελληνικά πλοία με Ελληνες ναυτικούς.
Ο κ. Grimaldi στις δηλώσεις του αναφέρθηκε και στην κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι εξαρτάται πλήρως από τις τράπεζες.
Ξεχώρισε δύο εταιρείες, τη Μinoan Lines και την Attica Group, οι οποίες έχουν σύγχρονα πλοία, ενώ έκανε ειδική αναφορά στη ΝΕΛ σημειώνοντας ότι με πλοία ηλικίας κοντά στα 40 χρόνια καρπώνεται επιδοτήσεις 20 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο.
Επίσης, εκτίμησε ότι εξακολουθεί να υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας στις γραμμές της Αδριατικής και εκτίμησε ότι δέκα πλοία σε όλες τις γραμμές θα ήταν αρκετά προκειμένου να εξυπηρετείται το μεταφορικό έργο.
Σήμερα και τη χειμερινή περίοδο δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Αδριατικής τουλάχιστον 14 πλοία εκ των οποίων επτά σχετίζονται με τον όμιλο Grimaldi (τρία στη γραμμή της Αγκόνας, δύο στη γραμμή του Μπρίντιζι, ένα στη γραμμή Ραβέννα Μπρίντιζι και ένα της Hellenic Seaways που δραστηριοποιείται στη γραμμή Porto Marghera-Κόρινθος). Επίσης, τρία διαχειρίζονται από την ΑΝΕΚ και τέσσερα από την Atticα Group.
Ο κ. Grimaldi ζήτησε να αποσυρθούν πλοία για σκραπ και αναφέρθηκε ονομαστικά στα «Κriti I», «Κriti II» και «Ελευθέριος Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ.

Μείωση ενεργειακού κόστους

Μιλώντας στο συνέδριο γενικότερα για την κατάσταση στη Ναυτιλία, ο κ. Grimaldi επισήμανε ότι ο όμιλος Grimaldi στοχεύει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμων επενδύοντας σε νεότευκτα πλοία.
Μέχρι τώρα έχει επενδύσει σε 25 νεότευκτα πλοία, ενώ άλλα 11 αναμένεται να παραλάβει τα επόμενα τρία χρόνια. Επίσης, ο όμιλος αναζητά λύσεις εν όψει της εφαρμογής από το 2015 της οδηγίας του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού για τη χρήση καυσίμου 0,1% περιεκτικότητας σε θείο σε ελεγχόμενες περιοχές (Seca).
Ο όμιλος ενισχύει την παρουσία του σε όλες τις γραμμές με αποτέλεσμα στο πρώτο εννεάμηνο του 2013 να μεταφέρει 150.000 φορτηγά και 200.000 περισσότερους επιβάτες σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, το 2012 ήταν το καλύτερο για τον όμιλο. Με ίδια κεφάλαια 2,4 δισ. ευρώ, ο όμιλος εμφάνισε EBITDA αυξημένα κατά 18%, στα 520 εκατ. ευρώ και κέρδη στα 164 εκατ. ευρώ από 100 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Για το 2013 αναμένει κέρδη στα ίδια επίπεδα αλλά βελτιωμένα EBITDA.


ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ