Δεν διαβλέπει κίνδυνο έκρηξης (boom) στις νέες ναυπηγήσεις για το 2013 η νορβηγική τράπεζα DNB παρά το γεγονός ότι παρατηρείται τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους μία έξαρση σε νέες παραγγελίες πλοίων σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. To τμήμα ερευνών της DNB θεωρεί ότι η αύξηση του αριθμού των παραγγελιών
είναι μία απόδειξη ότι κάποιοι παραμένουν οπαδοί των νέων ναυπηγήσεων,
καθώς οι τιμές παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, και όχι ότι δημιουργείται
ένα ρεύμα που θα εξελιχθεί σε boom.
Το DΝB Markets με την εκτίμηση αυτή, επιδιώκει, όπως αναφέρει το Tradewinds, να κατευνάσει τους φόβους των επενδυτών οι οποίοι επικαλούμενοι τα στοιχεία του πρώτου διμήνου του 2013 θεωρούν ότι επίκειται «έκρηξη» στις νέες παραγγελίες σε επίπεδα υψηλότερα του 2012, σε μία περίοδο που χαρακτηρίζεται από την υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Στο πρώτο δίμηνο του 2013 έχουν καταγραφεί νέες παραγγελίες στο ξηρό φορτίο συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5 εκατ. dwt. Εάν οι πλοιοκτήτες συνεχίσουν τις παραγγελίες στον ίδιο ρυθμό τότε υπολογίζεται ότι το βιβλίο παραγγελιών του 2013 θα φθάσει τους 30 εκατ. dwt δηλαδή στο 4% του υφιστάμενου παγκοσμίου στόλου ξηρού φορτίου και θα είναι κατά 30% μεγαλύτερο από το βιβλίο του 2012, το οποίο ανέρχεται στους 21,2 εκατ. dwt.
Φορείς του κλάδου, εκτιμούν ότι δεν πρόκειται για ένα νέο boom σε παραγγελίες, ενώ προσθέτουν ότι τα 5 εκατ. dwt είναι μόλις το 0,7% του υφιστάμενου στόλου ξηρού φορτίου.
Η δεκάδα
Στο μεταξύ, παρά την υπερπροσφορά πλοίων, οι πολύ χαμηλές τιμές ναυπήγησης λειτουργούν ως δέλεαρ σε όσους πλοιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι εξακολουθούν να δηλώνουν παρόντες σε νέες παραγγελίες και να διαθέτουν ένα μεγάλο βιβλίο παραγγελιών.
Μεταξύ αυτών και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, με τον όμιλο Αγγελικούση να κρατά τα πρωτεία, καθώς βρίσκεται στη δέκατη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με βάση το βιβλίο παραγγελιών. Ο όμιλος Αγγελικούση άνοιξε το χορό των παραγγελιών και το 2013 με τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Συνολικά, ο μεγαλύτερος ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος με ένα στόλο 112 πλοίων στη δύναμή του (20.284.737 dwt), έχει υπό ναυπήγηση 24 πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3,15 εκατ. dwt., εκ των οποίων 15 είναι μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), 3 VLCC, και έξι μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (τρία capes και τρία mini capes), συνολικής αξίας άνω των 3,5 δισ. δολ. Πρώτος στη σχετική κατάταξη του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, είναι ο Νορβηγός πλοιοκτήτης, John Fredriksen με ένα σύνολο παραγγελιών 75 πλοίων όλων σχεδόν των τύπων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,02 εκατ. dwt. Μόνο η νέα εταιρεία που δημιούργησε στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του Ομίλου, η «Frontline 2012» έχει υπό παραγγελία 53 πλοία αξίας 2,6 δισ. δολ.
Νέες παραγγελίες
Τις τελευταίες ημέρες ανακοινώθηκαν νέες παραγγελίες πλοίων τύπου capes από ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Ειδικότερα, η Alcyon Shipping προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων capes (συμπεριλαμβανομένης μίας οψιόν) στα ναυπηγεία Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering της Κορέας. Επίσης επιβεβαιώθηκε η παραγγελία στα ίδια ναυπηγεία της Marmaras Navigation για τη ναυπήγηση τεσσάρων capes (συν δύο οψιόν).
Τέλος, από διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες ξεχώρισε η παραγγελία της China Shipping Development Co (CSDC) αξίας 1,2 δισ. δολ. που αφορά στη ναυπήγηση έξι LNG Carriers ενώ συζητά με δυο άλλα ναυπηγεία για την κατασκευή τεσσάρων ακόμη.
Η Costamare παρέλαβε το «MSC Αthens»
Την παραλαβή του πρώτου, από μία σειρά δέκα υπό ναυπήγηση πλοίων, ανακοίνωσε η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Γρηγόρη Ζήκο, με την παράδοση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC Αthens» ενισχύεται περαιτέρω η ρευστότητα της Costamare, κάτι που αναμένεται να γίνει και με τα υπόλοιπα εννέα πλοία τα οποία θα παραδίδονται σταδιακά σε περίοδο 10 μηνών. Από τα συμβόλαια ναύλωσης των εν λόγω πλοίων η εταιρεία αναμένει έσοδα 1,3 δισ. δολ. Η Costamare ελέγχει ένα στόλο από 57 containerships συμπεριλαμβανομένων των εννέα υπό ναυπήγηση.
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Το DΝB Markets με την εκτίμηση αυτή, επιδιώκει, όπως αναφέρει το Tradewinds, να κατευνάσει τους φόβους των επενδυτών οι οποίοι επικαλούμενοι τα στοιχεία του πρώτου διμήνου του 2013 θεωρούν ότι επίκειται «έκρηξη» στις νέες παραγγελίες σε επίπεδα υψηλότερα του 2012, σε μία περίοδο που χαρακτηρίζεται από την υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Στο πρώτο δίμηνο του 2013 έχουν καταγραφεί νέες παραγγελίες στο ξηρό φορτίο συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5 εκατ. dwt. Εάν οι πλοιοκτήτες συνεχίσουν τις παραγγελίες στον ίδιο ρυθμό τότε υπολογίζεται ότι το βιβλίο παραγγελιών του 2013 θα φθάσει τους 30 εκατ. dwt δηλαδή στο 4% του υφιστάμενου παγκοσμίου στόλου ξηρού φορτίου και θα είναι κατά 30% μεγαλύτερο από το βιβλίο του 2012, το οποίο ανέρχεται στους 21,2 εκατ. dwt.
Φορείς του κλάδου, εκτιμούν ότι δεν πρόκειται για ένα νέο boom σε παραγγελίες, ενώ προσθέτουν ότι τα 5 εκατ. dwt είναι μόλις το 0,7% του υφιστάμενου στόλου ξηρού φορτίου.
Η δεκάδα
Στο μεταξύ, παρά την υπερπροσφορά πλοίων, οι πολύ χαμηλές τιμές ναυπήγησης λειτουργούν ως δέλεαρ σε όσους πλοιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι εξακολουθούν να δηλώνουν παρόντες σε νέες παραγγελίες και να διαθέτουν ένα μεγάλο βιβλίο παραγγελιών.
Μεταξύ αυτών και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, με τον όμιλο Αγγελικούση να κρατά τα πρωτεία, καθώς βρίσκεται στη δέκατη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με βάση το βιβλίο παραγγελιών. Ο όμιλος Αγγελικούση άνοιξε το χορό των παραγγελιών και το 2013 με τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Συνολικά, ο μεγαλύτερος ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος με ένα στόλο 112 πλοίων στη δύναμή του (20.284.737 dwt), έχει υπό ναυπήγηση 24 πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3,15 εκατ. dwt., εκ των οποίων 15 είναι μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), 3 VLCC, και έξι μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (τρία capes και τρία mini capes), συνολικής αξίας άνω των 3,5 δισ. δολ. Πρώτος στη σχετική κατάταξη του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, είναι ο Νορβηγός πλοιοκτήτης, John Fredriksen με ένα σύνολο παραγγελιών 75 πλοίων όλων σχεδόν των τύπων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,02 εκατ. dwt. Μόνο η νέα εταιρεία που δημιούργησε στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του Ομίλου, η «Frontline 2012» έχει υπό παραγγελία 53 πλοία αξίας 2,6 δισ. δολ.
Νέες παραγγελίες
Τις τελευταίες ημέρες ανακοινώθηκαν νέες παραγγελίες πλοίων τύπου capes από ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Ειδικότερα, η Alcyon Shipping προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων capes (συμπεριλαμβανομένης μίας οψιόν) στα ναυπηγεία Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering της Κορέας. Επίσης επιβεβαιώθηκε η παραγγελία στα ίδια ναυπηγεία της Marmaras Navigation για τη ναυπήγηση τεσσάρων capes (συν δύο οψιόν).
Τέλος, από διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες ξεχώρισε η παραγγελία της China Shipping Development Co (CSDC) αξίας 1,2 δισ. δολ. που αφορά στη ναυπήγηση έξι LNG Carriers ενώ συζητά με δυο άλλα ναυπηγεία για την κατασκευή τεσσάρων ακόμη.
Η Costamare παρέλαβε το «MSC Αthens»
Την παραλαβή του πρώτου, από μία σειρά δέκα υπό ναυπήγηση πλοίων, ανακοίνωσε η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Γρηγόρη Ζήκο, με την παράδοση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC Αthens» ενισχύεται περαιτέρω η ρευστότητα της Costamare, κάτι που αναμένεται να γίνει και με τα υπόλοιπα εννέα πλοία τα οποία θα παραδίδονται σταδιακά σε περίοδο 10 μηνών. Από τα συμβόλαια ναύλωσης των εν λόγω πλοίων η εταιρεία αναμένει έσοδα 1,3 δισ. δολ. Η Costamare ελέγχει ένα στόλο από 57 containerships συμπεριλαμβανομένων των εννέα υπό ναυπήγηση.
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ