Πραγματοποιείται σήμερα η δεύτερη συνάντηση των εταιρειών της ακτοπλοΐας με τη διοίκηση της ΠΝΟ για την υπογραφή ΣΣΕ. Στην πρώτη συνάντηση ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας είχε προτείνει μείωση μισθών κατά 10% σε όλες τις κατηγορίες των πληρωμάτων και μειώσεις στα επιδόματα που καταβάλλονται στους ναυτικούς όταν τα πλοία πραγματοποιούν εξπρές δρομολόγια ή εκτελούν δρομολόγια σε άγονες γραμμές. Η ΠΝΟ έχει απορρίψει τη μείωση των μισθών, ενώ -σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες- φέρεται να έχει αφήσει ανοικτό το ζήτημα του υπολογισμού των εξπρές δρομολογίων και των άγονων. Εν τω μεταξύ σε εκκρεμότητα παραμένει ο καθορισμός συνάντησης της ΠΝΟ με
την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η
ομοσπονδία δεν αποδέχεται πρόταση της ΕΕΕ να υπογραφεί νέα ΣΣΕ από την
οποία θα εξαιρεθούν τα κατώτερα πληρώματα. Με βάση διάταξη που υπάρχει
στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, οι εταιρείες της ποντοπόρου
ναυτιλίας έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν ατομικές συμβάσεις για την
πρόσληψη κατώτερων πληρωμάτων εφόσον δεν υπάρχει σε ισχύ ΣΣΕ.
Ανταγωνιστικότητα
Η ΕΕΕ θεωρεί ότι το ζήτημα των κατώτερων πληρωμάτων αλλά και η παραγωγή περισσότερων στελεχών (πλοιάρχων - μηχανικών) μέσω των ιδιωτικών σχολών θα δώσει νέα ώθηση στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου και θα φέρει περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία. Μάλιστα, πρόσφατα ο πρόεδρός της, Θ. Βενιάμης, ζήτησε, σε εκδήλωση για το ελληνικό νηολόγιο, από την ΠΝΟ να αρχίσει μεταξύ τους ένας «ανοικτός διάλογος» προκειμένου να διαμορφωθεί κλίμα συναίνεσης ανάμεσα στη ναυτεργασία και τον εφοπλισμό. Η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου και της ελληνικής ναυτιλιακής επιχείρησης εν γένει αποτελεί θέμα αιχμής το τελευταίο διάστημα για τη ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία αναμένει την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το φορολογικό καθεστώς λειτουργίας της ναυτιλίας στην Ελλάδα. Μία βασική πτυχή αυτού του θέματος είναι η ισχύς της ελληνικής ναυτιλίας έναντι αναδυόμενων δυνάμεων όπως η Κίνα.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Ανταγωνιστικότητα
Η ΕΕΕ θεωρεί ότι το ζήτημα των κατώτερων πληρωμάτων αλλά και η παραγωγή περισσότερων στελεχών (πλοιάρχων - μηχανικών) μέσω των ιδιωτικών σχολών θα δώσει νέα ώθηση στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου και θα φέρει περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία. Μάλιστα, πρόσφατα ο πρόεδρός της, Θ. Βενιάμης, ζήτησε, σε εκδήλωση για το ελληνικό νηολόγιο, από την ΠΝΟ να αρχίσει μεταξύ τους ένας «ανοικτός διάλογος» προκειμένου να διαμορφωθεί κλίμα συναίνεσης ανάμεσα στη ναυτεργασία και τον εφοπλισμό. Η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου και της ελληνικής ναυτιλιακής επιχείρησης εν γένει αποτελεί θέμα αιχμής το τελευταίο διάστημα για τη ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία αναμένει την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το φορολογικό καθεστώς λειτουργίας της ναυτιλίας στην Ελλάδα. Μία βασική πτυχή αυτού του θέματος είναι η ισχύς της ελληνικής ναυτιλίας έναντι αναδυόμενων δυνάμεων όπως η Κίνα.
ΠΗΓΗ: Ημερησία