Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Ο ΟΜΙΛΟΣ GRIMALDI ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ NEL

Ιταλική επέλαση στις μεγαλύτερες γραμμές του Αιγαίου φοβούνται στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών ύστερα από την ανακοίνωση ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) συμφώνησε με τον όμιλο Γκριμάλντι να συνεργασθούν στις γραμμές της Αδριατικής. Η συμφωνία προβλέπει οι δύο εταιρείες να δρομολογήσουν στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι, δύο υπερσύγχρονα επιβατηγά–οχηματαγωγά πλοία του ομίλου Grimaldi. Επίσης, οι δύο εταιρείες φαίνεται ότι συζήτησαν και το ενδεχόμενο κατά τη θερινή περίοδο να στηριχθεί η ΝΕΛ, με πλοία του ομίλου Γκριμάλντι, προκειμένου να εκτελεσθούν δρομολόγια προς τα νησιά του Αιγαίου... Από εδώ και πέρα, φαίνεται ότι αρχίζει να χτυπάει δυνατά το καμπανάκι για τις υπόλοιπες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Οι περισσότερες φοβούνται ότι με την ενδεχόμενη ενδυνάμωση του ομίλου Γκριμάλντι στο Αιγαίο, μέσω της συνεργασίας του με τη ΝΕΛ -ήδη δραστηριοποιείται στο Ηράκλειο και στα Χανιά μέσω των Μινωικών γραμμών που είναι θυγατρική του– θα έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ισχυρό ανταγωνιστή χωρίς ζημιογόνους ισολογισμούς και με σχετική ρευστότητα. Κύκλοι της ακτοπλοΐας, ωστόσο, ανέφεραν στην εφημερίδα καθημερινή ότι εκτιμούν πως ο όμιλος Γκριμάλντι δεν ενδιαφέρεται τόσο για το Αιγαίο όσο το να ασκήσει πιέσεις για αλλαγές στις γραμμές της Αδριατικής. Για παράδειγμα αναφέρθηκε από κύκλους της ακτοπλοΐας ότι η εμμονή του ιταλικού ομίλου να δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, όπου καλύπτεται πλήρως, στοχεύει στο να ασκηθούν πιέσεις στην ΑΝΕΚ να αποσύρει πλοία της από συγκεκριμένα δρομολόγια στην Αδριατική.

Επίσης, μια ενδεχόμενη δρομολόγηση πλοίων του ομίλου Γκριμάλντι, μέσω της ΝΕΛ, σε γραμμές του Β. Αιγαίου και της Δωδεκανήσου θα προκαλέσει έντονη αντιπαράθεση με τον όμιλο Attica που δραστηριοποιείται στις συγκεκριμένες γραμμές με τα πλοία της θυγατρικής του εταιρείας Blue Star ferries. Επίσης δεν αποκλείεται να υπάρξουν και «αντίποινα» από την πλευρά του ομίλου Attica με τη δρομολόγηση πλοίων του σε γραμμές της Αδριατικής που θεωρούνται σημαντικές για τον ιταλικό όμιλο.

Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και τραπεζίτες σημείωσαν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για να μπορέσουν να απαντήσουν στην «ιταλική πρόκληση», εφόσον επιβεβαιωθεί, θα πρέπει άμεσα να κάνουν πράξη τα σενάρια που κυκλοφορούν για συνεργασίες ή συγχωνεύσεις.

ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ